Pinterest'e Kaydet

Pinterest'te Biz

Translate

Abone Olayım (Onay Gerekir)

Site İçi ve Etiket Arama

21 Haziran 2015 Pazar

Bloggerda Yazmanın Dezavantajları

04/10/2016

02/2016 ayı ortalarından bu zamana kadar blogger ile mesaimiz olmuştur. Kendisinden çok şey öğrenmişizdir. Yeri gelmiş iki tane çakmıştır.
İşin şakası bir yana bu yazımızda bloggerde yazarken karşılaşılan sorunlara bu blogda değinmeye çalışacağız.
Öncelikle bloggerin anladıklarımız çerçevesinde ne olduğunu tanımlamamız gerekir.

Blogger nedir?

Blogger Google'nin kullandığı en önem verdiği ürünlerinden bir tanesidir. Googlenin bloggera bu kadar önem vermesinin amacı yazı, resim video ile insanların dikkatini çekecek içerik oluşturulmasıdır. Bu ise bir reklam işine girmektedir. Google ise baştan sona bir reklam şirketidir. Dünyanın en büyük reklam şirketi diyebiliriz. Bu şekilde büyük bir seviyeye ulaşmasında sayısal ürünlerin büyük katkısı vardır. Çağımızını en önemli yeni ürünü diyebiliriz.
Mal ve hizmetler, şeklinde tanımladığımız ürünlerin yanına bir de sayısal ürünler girmektedir.
Sayısal ürünlerin tanımını sayısal ürünler ile ilgili yazdığımız blogda açıklayacağız.
  • Mal ürünleri,
  • Hizmet ürünleri,
  • Sayısal ürünler,

Bilim akıl ile Akıl felsefe ile gelişir, şeklinde bir genelleme yaptığımızda insan kendi yararına olanı üretmek ister. Bunun için aklını kullanır. Ürettiği ürünler ise aklının ürünü olacaktır. Bunun için bilim kurallarını kullanması gerekir.
Böyle temel bir tanımdan sonra insanın yararına olacak bilimin ürettiği sayısal ürünler büyük bir çağ açmıştır. Bunun adına 2000'li yıllarda milenyum çağı denildi.
Sayısal ürünler işleyişini bilmek açısından çok önemlidir. Bu önemi anlatamayınca onun ne olduğunu araştıracak, merak edecek, peşine düşecek, sıkıntısını çekecek insan sayısı çok azdır.
Bu nedenle sayısal ürünlerin neler olduğu ve bu ürünlerin nasıl çalıştığı çok iyi bilinmelidir.

Sayısal ürünlere en çarpıcı örnek parayı verebiliriz.
Para sayısal bir üründür. Bir maldır. Öncelikle elinizdeki bir değeri paraya çevirirsiniz.
Bu değer; 
Emek, (işçilik)
Mal,
Hizmet, (işçi emeğinin pazarlanması)
Sayısal ürün,
Olabilir.
Burada bu konunun tafsilatına girmeyeceğiz. Başka bir blog konusu yapabiliriz.

Bununla beraber ürettiğiniz bir sayısal ürünü satabilirsiniz.
Yukarıdaki para örneğinden devam edelim.
Para üretilen sayısal bir üründür.
Bu parayı bankacılık işlemleri ile satabilirsiniz.
Bankacılık hizmetleri sayısal üründür.
Sayısal ürünleri bilimin ürettiği ürünler olarak çoğaltmamız mümkündür.
Gelişmiş ülkeler bu gücün farkına vardı ve büyümelerini bu yolla sağlayabileceklerini gördüler.
İşin kaynağında olmayanlar ise sonuçlarını gördükten sonra acaba bizde başarabilir miyiz çabasına giriyor ki bunda kınanacak bir şey yoktur. Bu davranışın bilimde yeri vardır.

***

Blogger yazmanın dezavantajları:

Konuyu dağıtmadan esas meseleye gelelim. Yukarıda kısaca google ve sayısal ürünleri anlatmaya çalıştık. Bu kapsam çerçevesinde google kendi karını maksimize edebilmek için kural hiyerarşisi oluşturmak zorundadır. Bunun için başta ilk kuralı olmalıdır.
Bu ilk kurala google'ın hedefi diyebiliriz.
Bu hedef büyük şirketler için belirli zaman aralıklarında değişir. 
Bu hedefin altında en aşağı inene kadar aşama aşama hedefler bulunur. Daha sonra ürün hedeflerine gelir. Ürün hedefleri için statiktir diyebiliriz.
Örneğin blogger için bloggerin amacına ulaşması için bir tek hedefi vardır ve bu hiç değişmez.

Öncelikle bloggerde yazmanın sınırları nedir ona bir bakalım.


İktisat tanımı:

Kıt kaynakların en iyi şekilde kullanılmasıdır.

Her ne kadar sınırsız olduğu sanılsa bile sayısal ürünlerde iktisadi bir mal olma özelliği taşımak zorundadır. Çünkü değer üretilen bir mal iktisadi bir maldır. Dağdan gelen bir su sizden para istemez.
Fakat bu suyu bir kaba koyup belirli bir pazara getirdiğinizde bu bir iktisadi maldır. Çünkü o aşamaya gelirken emek, hizmet, gibi iktisadi unsurlar kullanılmıştır kullanılmak zorundadır. Sonuç olarak katma değer sağlanmıştır.
Bu yönden iktisadi özellik kazanan sayısal ürünlerin de bir sınırı olmalıdır. Blogger açısından değerlendirecek olursak, bu sınırları buradan öğrenebilirsiniz. Bu sınırları bilmeniz iyi blog yazma açısından dikkat etmeniz gereken sınırlardır.

Yine esas konumuz blogger yazmanın dezavantajlarına dönecek olursak, blogger size bu sınırları kendi faydasını maksimize etmesi amacı ile vermiştir.
Örneğin bir blog yazıyorsunuz ve siz bu blogu belirli kuralların olmadığını varsayarak yazıyorsunuz.
Bu blog adeta bir çöplüğe dönecektir ve buraya kimse gelmeyecektir.
İzleyici baktığında anlamlı kendisi için yararı olacak bir içerik bulmak ister. Aksi takdirde bir saniyesini dahi harcamadan oradan çıkacaktır.
Bu durum hem blogger'ın ürün kalitesini düşürecek hemde sizin zamanınızı öldürecektir.
Bütün blogger yazarlarının bu şekilde içerik ürettiğini düşünün blogger'ın değeri ne olurdu?
Birde tam tersini düşünün, yayınlamak için yayıncıların büyük emek harcadığı "amatör olsa bile" bloggerın değeri ne olurdu?
Örneğin; etiket sınırlamasını ele alalım.
Bir blog yazacaksınız ve bu blogda anlatmak istediğiniz 20 tane ana tema olsun.
Bu yazıda her tema için bir paragraf kullansanız 20 paragraf eder.
20 paragrafa birde 5 paragraf daha fazladan ekleyelim 25 paragraf olsun.
Bu sayede bir blogda en fazla bulunması gereken paragraf sayısını tespit etmiş olduk.
her paraf yarım A4 kağıdı kadar olsa 13 sayfa yazı edecektir.
Siz öyle bir anlatmaya değer bir konu bulacaksınız ve bu konu 13 sayfa tutacak.
13 sayfanın tamamının okuyucu tarafından sonuna kadar okunması o sayfanın değerli bilgiler içerdiğini gösterir. 13 sayfa 50'de olabilir. Örneğin her temayı bir başlık yaparsınız. Bu başlıkların açıklamaları kendine göre 1-5-10 sayfa da tutabilir.

Yukarıda anlatmak istediğimiz konu blogun okuyucu için maksimum yararı sağlaması için optimum dengede olması gerekir.

Yukarıda anlattığımız konuya bir itirazımız bulunmamaktadır. Fakat blogger google'ın ticari bir ürünü olması nedeni ile yayıncıların özgürlüklerini sınırlayan, zaman zaman terbiye etme eğilimine giden rahatsız edici davranışları olabilmektedir. 
Bunlardan bir tanesini saçma fakat kendi şirket değerleri için önemli olan bir konuyu yayıncılarına yaptırmak istemesi bunların arasındadır.
Buna örnek verecek olursak yazıları dizine ekleme meselesidir.
Bunun için bir sürü prosedür okumak takip etmek zorundasınız.
Kapitalizmin altın kuralı sende olanı sana satar. Kendi işini sana yaptırır. Çünkü seni geliştirmek ister bunu yaparken toplum gelişmişliğini artırır bilmem ne! gibi sosyolojik amaçları vardır.

Bloggerde bir yerde "Boş zamanınız varsa yardımları okuyunuz." şeklinde yayıncılarla dalga geçecek tarzda bir slogan okumuştum.

Zaman zaman buna benzer kullanıcıyı rencide eden davranışlarına şahit olabilirsiniz. Bu yaklaşım yabancı bütün sitelerde vardır. Bunun nedeni kültür farklılığından kaynaklanabilmektedir. Sizin önem verdiğiniz saygı konusu başka kültürler için önemli olmamaktadır gibi...

Bu nedenle canınız sıkılıp pılınızı pırtınızı toplayıp başka bir alana gitmek isteyebilirsiniz.

İyi bloglar.

Bir sonraki yazımızı okumak için tıklayınız.

Aynı kategorideki yazılarımız için tıklayınız: Bloggerdeneyim01

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaparken:
1.) Yorumlar denetimden geçmeden yayımlanır. Yapılan yorumun sorumluluğu, yorumu yapanı bağlar. Ayrıca makaram sarı bağlar.
2.) 3. bir kişiye hakaret olmadığı sürece yorumlar kesinlikle silinmez. İsterse yorumu yazan silebilir.
3.) Kuralları aşmadığı sürece site linki paylaşımı yapılabilir.
4.) Konu dışındaki sorularınızı sayisaloyunlar[at]gmail.com adresinden yazabilirsiniz.
5.) İzleyenler istediğini istediği şekilde yazabilir. İstediğiniz yerden başlayabilirsiniz.
6.) Aşağıdaki OneDrive tablosundan kelimelerinizi biçimlendirebilirsiniz.
7.) Bloglardaki toplam yazı sayısını öğrenmek için tıklayınız.
8.) Mobilden takip eden izleyenlerimiz Fihrist-blog konuları tablosunu bu bağlantıdan görebilir.
9.) Mobilden takip eden izleyenlerimiz yazı kronolojik listesi tablosunu bu bağlantıdan görebilir.

YORUM BİÇİMLENDİRME ÇALIŞMASI

Buradan bize yazabilirsiniz.

Ad

E-posta *

Mesaj *

sayisaloyunlar[at]gmail.com adresimizden de soru, görüş, istek ve önerilerinizi iletebilirsiniz.

Sayfa yenileme kaldırılmıştır.
Copyright ©2018 Tüm hakları saklıdır. Blog SAYISAL OYUNLAR tarafından dizayn edilmiştir. Tamamı orijinaldir. Kasıtlı olarak bilgileri alan kişi konu ile ilgili sorulara cevap veremez. Benzer bilgiler ile karşılaşırsanız itibar etmeyiniz. Yayınlarımızı bağlantı linki ile paylaşıp kullanabilirsiniz. Y.N.