On Numara, Şans Topu, Sayısal Loto, Süper Loto tahminleri. Biz daha iyisini yapana kadar en iyisi bu. İşini şansa bırakmayanların sitesine hoşgeldiniz.

Sitemizi kullanarak kazanan izleyenlerimiz kupon resimlerini göndermesi durumunda blogumuzda yayınlanacaktır. İlerde çıkacak yayınlardan haberdar olmak isterseniz en altta yer alan bölümden abonelik işlemlerinizi yapabilirsiniz. Sitemizi sürekli ziyaret eden izleyenlerimiz linkleri yer imleri (sık kullanılanlar) bölümüne eklerlerse daha kolay erişim sağlayabilirler.

TAM EKRAN

F11 TUŞU İLE TAM EKRAN YAPABİLİRSİNİZ.

Blogda Arama-Tarama

Translate

Blog Düştüğünde Mail Gönder (Onay gerekir.)

21 Mart 2015 Cumartesi

İnsan Eşref-i Mahlûkattır

27/03/2017

O ne bir melek ne de bir hayvandır. İnsan eşref-i mahlûkattır.
Melek ile hayvan arasındaki ünsiyeti yakalayabilen varlıktır insan.
Ondan beklenenler ve onun yapması gerekenler vardır. Bu sabit bir şekilde belirlenmiştir. Bunun yanında çalışması gereken alanlarda sınırlıdır. Hareket alanı da sınırlıdır.

İnsanı tanımlayabilmek için belirli ön kabulleri yapmamız gerekir.

  • Toplum içerisinde bir hiyerarşiye bağlı olarak yaşamalıdır.
  • Varlığını toplum içinde var olarak devam ettirebilir. Toplum kuramayan insan neslinin idamesini de sağlayamayacaktır. Toplumsal düzeni sağlamak önemli bir kuraldır.
  • Toplum içinde her zaman kendi çıkarını korumakla yükümlüdür.
Bu ne demektir bencillik demek değil midir?
İlk olarak bakıldığında öyle görünmekle beraber toplumun tamamının bu şekilde davranması bütün toplumun hep beraber kalkınması anlamına gelecektir.
Bunun yanında güçsüzlerin de korunması ayrı bir konudur.
Güçsüz olanların haklarının gasp edilmesi etik bir davranış olmayacaktır. Kendi çıkarını herşeyin üzerinde görmek başkalarının haklarını gasp etmek anlamına gelmeyeceği açıktır.

Ondan ne bir melek davranışı ne de hayvan tabiatı beklenemez.

Kendisinde ikisinden de özellikler bulunan varlıktır insan...

O bir melek gibi davranmaya kalksa bunu başaramayacaktır. İçinde bulunduğu toplumun çıkarları, düzeni buna ters gelecek ve yaşama şansı bulamayacaktır.

Ne de bir hayvan gibi yaşama sorumsuzluğunu gösteremeyecektir.

Kendisine verilen ulvî görevler, yükler nedeni ile bu iki vasıftanda uzak eşref-i mahlûkat olarak hayatını devam ettirecek ve sona erdirecektir.

Elbette ki bunların arasında şansını çok zorlayanlar olacaktır. Bunlardan dünyada iken lanetlenenler olarak bahsedilmektedir ki bu konulara hiç girmeyeceğiz.

Onlar kendilerine biçilmiş görevi kabul etmezler nizamın bir parçası olmadan yaşama biçimi oluşturmanın bir meziyet olduğunu düşünen bir yaşam tarzı vardır onların...

İnsan erkek ya da kadındır. Kendisine verilen görevler çerçevesinde hayatını idame ettirir.

Bunun dışında bir yaşam tarzı seçmek eşref-i mahlûkat olmaktan çıkmak anlamına gelecektir.

Çok uzun olmayan insan ömrü bu gibi bir macerayı kaldıracak bir güce de sahip değildir zaten.

Demem o ki; insan kendi çıkarını herşeyin üzerinde tutarak öncelikle kendi çıkarını korumalıdır.

İnsanın önce kendine yararı olmalıdır. Kendine yararı olmayan insanın bir başkasına faydası olabilir mi?

Kendinden daha kötü durumda olan insanlara yardım etmek istese bunu başarabilir mi?

Dönüp demez mi?

  • Senin kendine bir hayrın yok ki bana nasıl bir yararın olacak?
İnsanın omuzlarına yüklenen sorumluluk duygusu öncelikle kendisini kurtarması ile başarıya ulaşacaktır.
Bunu başardıktan sonra, bir sonraki onu da başardıktan sonra, bir sonraki sorumlulukları yüklenmeye devam edecektir.
Arkasında başarılar dolu bir hayat bırakan insandan için eşref-i mahlûkat diyemez miyiz?

İnsan eşref-i mahlûkattır.

Kendine yüklenen sorumlulukları yerine getirdikten sonra neler yapması gerekir. Başka sorumlulukları nelerdir? Bu fikir sorumluluklarına girişmekten imtina mı edecektir.

Benden bu kadar paydos mu diyecektir?

Son nefesini verinceye kadar bu sorumlulukların en önemlisini icra etmelidir.

Bu sorumluluğun ne olduğunu burada yazmayacağız. Şayet bunu bulabilmek, görebilmek için baktığınızda sizin için bir çok deliller olacaktır.

Bilmeden bunlardan birini kendinize bir ümmî gibi hedef seçseniz bile sizin için bir kurtuluş olacaktır.

Çünkü insan eşref-i mahlûkattır.

Bu şerefe kavuşmuş başka bir varlıkta yoktur zaten. Ne bir melek ne de bir hayvan bu aksaklıklara sahip çıkarak hayatını başarıya ulaştıracakta değildir. Onlar insanın bu nimetleri kendine sorumluluk bilmesi ile görevli değil midir bir bakıma?

Bir yandan kendi çıkarını herşeyin üzerinde tutan insan başka dengelerin bozulmasına sebep olmayacak mıdır?

Eğer kendine doğru hedefler belirlemiş ise hayır diyebiliriz.

Bu hedeflerine ulaştığında kendisinden başka insanlara da yararı olacaktır elbette.

Güçsüzlerin, yetimlerin kazandıklarımızın fazlalarından payları vardır.

Bu bir sorumluluktur.

Çünkü insan eşref-i mahlûkattır.

Ne yapacaksın dünya senin olsa onun dışındakilere de sahip olsan ne yapacaksın?

Bundan sonra kendine böyle bir sorumluluğu dert edinmedikten sonra hayvandan ne farkın olacaktır.

Hayat sadece fikir, sanat, girişimcilikten mi ibarettir?

İnsan bunun dışında kendini kurtaracak faaliyet alanları bulamaz mı?

Boş işler ile uğraşan insanların topluma veya kendisine bir faydası var mıdır?

Bir çocuk gördüm:
Yanına bir yerden çıkma büyük cam parçalarını koymuş onları taş ile vurarak kırıyordu.

  • Ne yapıyorsun burada dedim.
  • Cam kırıyorum dedi.
  • Neden? dedim.
Cam parçasına her vurduğumda farklı şekillerde kırılıyor onların nasıl vurursam nasıl kırılacaklarını gözlemliyorum dedi.

Sonra sıraladı.

  • Şurada duran camları görüyor musun onların arasında farklı kalınlıkta olanlar var. Onları da kırıp nasıl şekiller aldığını gözlemleyeceğim dedi.
Bu tecrübenin ona ne faydası olacaktı?

Yeryüzünde görebilen insanlar için deliller vardır demiyor mu?

O çocuk için oradan nasıl sonuçlar çıkmıştır, çıkacaktır?

insanların çıkarına zarar vermediğiniz fayda sağladığınız sürece sizin yanınızda olacaktır.

Aynı kategorideki yazılarımız için tıklayınız: Bloginsan01

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaparken:
1.) Yorumlar denetimden geçmeden yayımlanır. Yapılan yorumun sorumluluğu, yorumu yapanı bağlar. Ayrıca makaram sarı bağlar.
2.) 3. bir kişiye hakaret olmadığı sürece yorumlar kesinlikle silinmez. İsterse yorumu yazan silebilir.
3.) Kuralları aşmadığı sürece site linki paylaşımı yapılabilir.
4.) Konu dışındaki sorularınızı sayisaloyunlar[at]gmail.com adresinden yazabilirsiniz.
5.) İzleyenler istediğini istediği şekilde yazabilir. İstediğiniz yerden başlayabilirsiniz.
6.) Aşağıdaki OneDrive tablosundan kelimelerinizi biçimlendirebilirsiniz.
TOPLAM YAZI SAYISINI ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYINIZ.

YORUM BİÇİMLENDİRME ÇALIŞMASI

FİHRİST-Blogdaki konular

KRONOLOJİ-SON YAZILAR

Copyright ©2018 Tüm hakları saklıdır. Blog SAYISAL OYUNLAR tarafından dizayn edilmiştir. Tamamı orijinaldir. Kasıtlı olarak bilgileri alan kişi konu ile ilgili sorulara cevap veremez. Benzer bilgiler ile karşılaşırsanız itibar etmeyiniz. Yayınlarımızı bağlantı linki ile paylaşıp kullanabilirsiniz. Y.N.